Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Aktualności: Witaj na forum grupy DarkModders.
Oficjalnym forum dyskusyjnym modyfikacji "Zagadka orków".

Autor Wątek: Łączenie zenów w spacerze  (Przeczytany 760 razy)

DarkModders

  • DarkModders Team
  • Nowi w obozie
  • ***
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Łączenie zenów w spacerze
« dnia: Wrzesień 04, 2017, 08:16:51 pm »
W tym tutoriali opiszę mało znaną, a bardzo przydatną funkcję spacera, która nazywa się Macros i która służy do łączenia zenów (jest to szczególnie przydatne przy tworzeniu dużych światów, gdyż maksymalny limit polygonów dla mesha, który może być wczytany przez Spacer to 65 tys.)

1. Otwieramy spacer, a jeśli był włączony to go resetujemy w File/Reset
2. W Tools wybieramy MAcros, pojawia się nam nowe okno.
3. W oknie mamy przykładowe tryby kompilacji zenów z Gothica, ponieważ omawiam to na przykladzie Spacera2 wezmę taki przykład: chcemy skompilować wyspę smoków. Klikamy więc w Compile DragonIsland i pojawia się nam coś takiego:

reset
set error 3
Load world newworld\NEWWORLD_PART_DRAGON_ISLAND_01.ZEN
Load world newworld\NEWWORLD_PART_DRAGON_FINAL_01.ZEN
compile world outdoor
compile light high

4. Gdy teraz dwa razy klikniemy w Compile DragonIsland Spacer zacznie wykonywać poszczególne operacje i połączy dwa zeny w jeden. (może to zająć dłuższą chwilę)
5. Jeśli chcemy skompilować własne zeny musimy napisać swoją przykładową kompilację (podobną do tej przykładowej, a zmieniając tylko nazwy zenów), przed tem klikając w New.

Tutorial stworzony przez Sentariona.