Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Aktualności: Witaj na forum grupy DarkModders.
Oficjalnym forum dyskusyjnym modyfikacji "Zagadka orków".

Autor Wątek: Pakiet skryptów Ikarus  (Przeczytany 966 razy)

DarkModders

  • DarkModders Team
  • Nowi w obozie
  • ***
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Pakiet skryptów Ikarus
« dnia: Sierpień 09, 2017, 08:57:29 pm »
Pakietów skryptów Ikarus poszerza nasze możliwości, jeśli chodzi o modding. Dzięki temu pakietowi możemy tworzyć skrypty, które na zwykłym GMDK nie miałyby prawa chodzić. Autorem tych skryptów jest Sektenspinner, użytkownik niemieckiego WoGa.
Ikarus pozwala nam w ingerencję plików zagnieżdżonych w silniku. Dzięki temu możemy tworzyć różne wariacje a także ciekawe rzeczy w naszych modyfikacjach, zaczynając na tarczach i trialogach a kończąc na sprincie i pasku wytrzymałości. Oczywiście możliwości jest o wiele więcej.

Linki:


Przed inicjacją pakietów skryptowych należy pobrać i zainstalować wersje raportową Gothica, czyli fixa.


Inicjowanie pakietów skryptowych:

Po pobraniu i rozpakowaniu archiwów wklejamy ich zawartość do odpowiednich plików:

Ikarus:

gothic 2\_Work\data\Scripts\Content\_intern\Ikarus.d
gothic 2\_Work\data\Scripts\Content\_intern\EngineClasses_G2 (cały folder z zawartością)(bądź EngineClasses_G1 zależy od który gothic)
gothic 2\_Work\data\Scripts\Content\_intern\Ikarus_Const_G2.d (jak wyżej)
gothic 2\_Work\data\Scripts\Content\_intern\float.d

LeGo:

Zawartość folderu Resources do odpowiednich folderów (mają swoje nazwy wystarczy skopiować ich zawartość)
gothic 2\_Work\data\Scripts\Content\LeGO (cały folder wraz z zawartością)

Po prawidłowym zaimplementowaniu plików należy je także zainicjować w pliku gothic.src

Plik ten otwieramy notatnikiem i pod tym:

_INTERN\CONSTANTS.D
_INTERN\CLASSES.D
AI\AI_INTERN\AI_CONSTANTS.D

Wklejamy to:

_INTERN\IKARUS_CONST_G2.D
_INTERN\ENGINECLASSES_G2\*.D
_INTERN\IKARUS.D
_INTERN\float.D
LeGo\Header.src

Parsujemy skrypty, i jeśli nie wywala błędów, to oznacza, że dobrze zainicjowaliśmy je.

Aby zobaczyć czy LeGo działa w pliku Startup.d w metodzie Init_Global dodajmy:

LeGo_Init (LeGo_All);
W grze powinny zacząć pokazywać się plamy krwi podczas walki. Na stronie lego jest parę wzorcowych skryptów dzięki którym można zapoznać się z możliwościami pakietu.